×

Tomo Ricov: Neformalna atmosfera tajna je uspjeha Weekend Media Festivala

S Tomom Ricovom porazgovarali smo tajni uspjeha Weekend Media Festival koji je protekli vikend doživio svoje šesto izdanje.
Tomo Ricov
Tomo Ricov

Weekend Media Festival, regionalni festival komunikacijske industrije, proteklog vikenda u Rovinju je imao svoje šesto izdanje. Riječ je o najvećem eventu na ovim prostorima koji redovno okuplja oko 4.000 medijskih, marketinških, PR stručnjaka, ali i širu javnost te je dobio epitet “mjesta na kojem se mora biti”. O tome kako im je pošlo za rukom stvoriti i održati takav „buzz“, razgovarali smo s organizatorom i iskusnim event managerom Tomom Ricovom, direktorom marketinške agencije Pepermint.

Kako je krenula i u što se razvila vaša ljubav prema event managementu, odnosno organizaciji događanja?
Evente sam na neki način počeo raditi još u srednjoj školi, zajedno s prijateljem i scenografom Davorom Antolićem Antasom, s kojim i danas surađujem. Organizirali smo rock'n'roll partyje; puštali smo video, imali smo bend, plakate – sve elemente pravog eventa. Kasnije sam kroz svoje DJ nastupe nastavio organizirati klupska događanja. Dolaskom u Digitel krajem 90-ih, tada malu marketinšku agenciju, počeo sam se profesionalno baviti event marketingom. U to vrijeme je taj dio marketinga bio velika novost u Hrvatskoj te je klijente trebalo nagovarati na organiziranje evenata. No, dolaskom većih klijenata, razvilo se tržište i počelo se raditi profesionalnije. Kasnije sam osnovao event agenciju DA! Organizirali smo više od 1500 različitih događanja za klijente. Kako je s dolaskom recesije taj posao doživio veliki pad, počeli smo razmišljati o tome da sami počnemo kreirati vlastita događanja.  Osnovali smo novu agenciju Pepermint koja se bavi samo vlastitim projektima. Tako smo organizirali prvi Weekend Media Festival u rujnu 2008., nekoliko mjeseci prije službenog početka krize u Hrvatskoj. Kasnije smo pokrenuli i druge projekte: Dan D za dizajnere, festival filmova Plavi zub, Dancing in the street, vintage festival Dolcevita. No, WMF je bio i ostao naš najveći projekt.

S obzirom na krizu, jesu li ti projekti isplativi?
Svaki projekt koji započinjemo mora biti tržišno i ekonomski isplativ. U prvoj godini ne mora nužno donositi dobit, ali u konačnici mora biti pozitivan. Riječ je o dobrom i profitabilnom biznisu. Naravno, ako se dobro organizira.

Kako je ste započeli organizirati Weekend Media Festivale i kako ste odabrali Rovinj za destinaciju?
U vrijeme dok sam vodio produkcijsku kuću Ring multimedia u sklopu Digitela, posjećivao sam razne TV festivale i shvatio da u našoj regiji postoji velika potreba za okupljanjem ljudi iz struke. Ljudi se žele družiti i razmjenjivati iskustva. Istodobno sam bio nezadovoljan načinom kako su se do tada organizirala marketinška i PR događanja. Stoga sam napravio ono što uvijek radim kad mi se nešto ne sviđa: odlučio sam napraviti nešto po svom i realizirati svoju ideju. Kod WMF-a su se jako dobro poklopile neke stvari, tako da smo uspjeli postići win win situaciju za sve. Za medije i marketinške agencije to je bio skup koji im je bio potreban jer im je nedostajalo mjesto susreta, a Rovinj je bio idealan iz više razloga. Jedan je emocionalni jer je taj grad u bivšoj državi bio poznat kao umjetnički, što je pomoglo da privučemo medijske stručnjake iz Beograda. Otkrili smo kongresni potencijal Rovinja za koji ni sam vlasnik bivše stare tvornice duhana, Adris grupa, nije znao da postoji. Kako Adris grupa u svojoj ponudi ima i hotele, razvijali smo Rovinj kao destinaciju za kongrese i festivale. Iskreno, iznenadio me uspjeh prvog izdanja. Očekivali smo 300 do 400 ljudi, a na kraju ih se okupilo 1400, što je samo potvrdilo moje pretpostavke.

Tomo Ricov

Na koji ste način uspjeli postići popularnost i posjećenost festivala kakvu danas imate? Stjecajem dobrih okolnosti, povezali smo se s pravim ljudima u regiji, te smo uspjeli organizirati prvi WMF iako smo ga započeli raditi svega tri mjeseca prije početka. Naišli smo na veliko razumijevanje i interes medija, svi su bili jako pozitivni i podržali nas od samog početka. Unatoč recesiji i teškom stanju medijske industrije u regiji, stalno je rastao broj posjetitelja. Prije tri godine dosegnuli smo 4000 sudionika, a ove godine ćemo vjerojatno premašiti tu brojku. Unatoč izvrsnom i raznolikom programu, od estradnih do usko specijaliziranih tema, mislim da ljudi prvenstveno dolaze rade međusobnih susreta. Riječ je o networkingu, ljudi se povezuju i puno je poslova sklopljeno baš na WMF-u. Internet i društvene mreže ne mogu nadomjestiti živi susret. Jedna od tajni našeg uspjeha je neformalna atmosfera festivala. Svi popratni događaji, kao što su partyji i kokteli služe jednoj svrsi, da se ljudi bolje povežu.

Kako event manageri mogu izbjeći opasnost od ponavljanja događanja koja se održavaju svake godine? Na koji način inovirate program?
Da, to je zamka u koju je vrlo lako upasti. Zato nastojimo svake godine uvesti nešto novo. Ove godine je to SoMo Borac, nagrada za social media kampanje. Uveli smo i novi format Pogled preko plota, odnosno 20-minutno predstavljanje marketinške i medijske scene. Prošle godine smo pokrenuli BalCannes, na kojem se prezentiraju najbolji radovi i produkcija marketinških agencija iz regije. Svake godine nastojimo proširiti zanimanje ljudi i na druge industrije, pa ove godine imamo dosta zastupljen bankarski sektor. Nismo se željeli ograničiti samo na profesionalce iz medija ili marketinga, već su tu i političari, gospodarstvenici i ostali. Svatko od njih u programu može pronaći nešto za sebe, a program se paralelno održava u četiri dvorane Stare tvornice duhana. Potrebno je stalno promišljati o koncepciji festivala te biti kreativan i inovativan. 

Na vašim događanjima uvijek je prisutna glazba. Koliko ona pridonosi atmosferi?
Otkad smo počeli organizirati evente, zabava nam je uvijek bila jako važna. Smatram da ako se ljudi dobro ne provedu, da event nije uspješan. Zato je glazba bitna. Do sada smo na WMF-u imali nastupe najjačih regionalnih bendova. No, klasični koncerti više nisu dobra opcija za festival jer je previše događanja. Stoga se vraćamo našim klasičnim partyjima.

Koliko je emocionalna inteligencija i prepoznavanje emocija sudionika važno za event managere?
Mislim da je to jako važan element  jer se ne radi samo o sadržaju ili predavačima. Nama je važnija atmosfera, mi to zovemo vibra, i ona je na WMF-u posebna. Prve godine smo se bojali da ljudi neće htjeti sjediti na predavanjima, nego na kavama po gradu, kao što se događa nekim drugim eventima koji se održavaju na moru. Međutim, ljudi su ovdje s jedne strane opušteni, a s druge strane jako nabrijani i žele pratiti svu tu silnu količinu programa. Predavanja su jako intenzivna, a opet je sve jako ležerno. To je idealan spoj.

Koliko je logistički zahtjevno organizirati događanje za 4000 ljudi?
Imamo jako dobar i uhodan tim. Najužu organizacijsku jezgru čini troje ljudi,  no s približavanjem događanja, 30-ak ljudi svakodnevno radi na festivalu. Meni svake godine to izgleda prelako jer nemamo većih problema. Već smo kao dobro uštiman orkestar.