×

Interes sponzora i sudionika za ovogodišnje Dane komunikacija nadmašio kapacitete

Koja je tajna dugogodišnjeg uspjeha festivala Dani komunikacija, zašto je upravo ovogodišnje, napokon u potpunosti uživo izdanje, jedno od najboljih, otkriva Damir Ciglar
Damir Ciglar
Damir Ciglar

Dani komunikacija (DK), jedan od dva velika medijska festivala koji se održavaju svake godine u Rovinju, ove se godine održao nakon tri godine pauze. U vrijeme pandemije, tradicionalne godišnje nagrade za struku Effie, MIXX, IdejaX i Young Lions dodjeljivane su na virtualnim događanjima, a uživo su organizirana dva spin-off događanja u Zagrebu - DK Piknik by Jamnica Botanica u ljeto 2020. u Maksimiru te DK HOME presented by A1 na ljetnoj pozornici Tuškanca u lipnju 2021. godine. Prema riječima člana organizatorskog tima, Damira Ciglara, generalnog direktora marketinške agencije Imago Ogilvy, kreativne industrije poput marketinga trebaju kontakt uživo i događanja uživo, stoga prelazak na hibridni ili virtualni format za DK nije bio opcija. Tako su i organizatori i sudionici jedva dočekali ovogodišnje novo izdanje DK2022.

Damir Ciglar osnovao je marketinšku agenciju Imago koja u Hrvatskoj i regiji uspješno posluje već gotovo 30 godina te je marketinški stručnjak s iznimnom karijerom, ali i jedan od organizatora DK. Upravo zato, jedan je od predavača i na predstojećem festivalu event industrije, Eventfestu. Tim povodom, razgovarali smo s njime o organizaciji festivala, ali i najnovijim trendovima u marketingu.

Dani komunikacija su nezamjenjivi u bilo kojem drugom obliku osim – uživo!

DK2022, James Viktore, PHOTO: Šime Zelić PIXELL

Kako ste zadovoljni netom održanim Danima komunikacija? Koliko je bilo sudionika, je li glad za događanjima uživo prevladala nad virtualnim i hibridnim događanjima?Ocjene da su to bili najbolji Dani komunikacija do sada možda imaju u sebi i notu ekstaze što smo ih ponovno uspjeli održati uživo, no nisu neutemeljene i pretjerane. Predavači su bili odlični, natjecateljski i zabavni dio standardan, ali je energija sudionika i cijelog događanja opravdala percepciju najkvalitetnijeg događaja komunikacijske industrije. Virtualna i hibridna događanja neće nestati, no DK, kao i ostala događanja uživo, su nezamjenjivi u bilo kojem drugom obliku osim – uživo!

Kakav je odaziv sponzora u odnosu na pretpandemijsko razdoblje, koliko je pandemija utjecala, i na koje sve načine, na financiranje i organizaciju DK-a?Neki od sponzora su čekali zadnje dvije godine da konačno realiziraju svoja davno dogovorena sponzorstva. Situacija u kojoj potražnja za kotizacijama višestruko nadmašuje kapacitete uvijek privlači sponzore. Možda će zvučati bahato, no, vjerojatno i zbog Covid pauze, izgledalo je da nam nije bilo nikad lakše pronaći partnere i sponzore za DK2022. Nažalost, zbog još uvijek ograničenih kapaciteta uslijed pandemijskih restrikcija, nismo mogli prihvatiti sve zainteresirane sponzore.

Word of Mouth (WOM) ključan marketinški alat za privlačenje kvalitetnih govornikaNa konferenciji su sudjelovali svjetski poznata imena poput Marie von Scheel-Plessen, direktorice za komunikacije i medije u Fashion house Gucci i Chrisa Doa, Emmyjem nagrađivanog dizajnera. Kako uspijevate pridobiti takva svjetska imena da dođu u Hrvatsku i što biste rekli da je ključ uspjeha ovog festivala?Više je razloga za zainteresiranost velikih imena za DK. Prethodni festivali na kojima su bili vodeći ljudi komunikacijske industrije u svijetu dobra su podloga da zainteresiramo nove zvijezde, ali odlični WOM (word of mouth), kao i samoinicijativne objave predavača izaziva dodatni interes među ciljanim novim predavačima. Pomaže nam, naravno, i povezanost sa CannesLions-ima, kako i sama lokacija događanja. No, posebno treba izdvojiti upornost i posvećenost direktorice festivala, Dunje Ballon, koja ne zna prihvatiti „ne“ kao odgovor.

DK2022 Maria von Scheel Plessen, PHOTO: Šime Zelić PIXELL

Koje novitete u formatima događanja ste uveli ove godine da biste DK učinili zanimljivijim i kako vidite budućnost industrije događanja – gdje leži najveći potencijal za napredak?I opet zbog epidemioloških mjera uveli smo screeninge predavanja na više lokacija – zbog lošeg vremena otpao je screening na plaži. Druženja s predavačima nakon predavanja, gdje ste ih mogli osobno upoznati i pitati stvari koje možda niste htjeli pred punom dvoranom, pokazali su se izrazito privlačnim. Popularne formate, kao što je i „Pivo Poslije Programa“, nismo mijenjali.

Vaša agencija dio je globalne mreže Ogilvy – što biste istaknuli kao prednosti, a što kao nedostatke pripadnosti globalnom agencijskom divu?Imago je pridruženi član Ogilvy mreže, affiliate, što znači da imamo pristup kompletnoj strukturi i infrastrukturi Ogilvy-a i WPP-a, no nemamo vlasničke povezanosti. To znači da smo uzeli najbolje od članstva u mreži, a da pri tome nemamo nekih ograničenja, pa čak niti nužnih izvještavanja, osim na mrežnim klijentima. Na taj način smo u stanju pružiti usluge na regionalnom nivou, od Rumunjske i Ukrajine do Slovenije, preko dugih Ogilvy ureda na tim tržištima.

DK2022, PHOTO: Luka Stanzl PIXSELL

Dobro odabran profesionalni influencer znatno povećava efikasnost marketinške kampanjeKoliki udio u marketinškim kampanjama danas imaju influenceri u odnosu na tradicionalne formate oglašavanja i koliko su zaživjeli u Hrvatskoj? Nedavno je objavljeno kako Ogilvy ukida suradnju s influencerima koji uređuju svoje fotografije kako bi pozitivno utjecali na mladež. Imate li i vi u planu provesti tu politiku te koji je njen krajnji cilj?Influenceri su medijski kanal i tako ih treba promatrati. Dobro odabran profesionalni influencer povećat će efikasnost kampanje. Prema istraživanjima, čak 89% marketinških stručnjaka smatra da influencer marketing povećava ili znatno povećava tu efikasnost. Odabir pak mreže na kojoj je influencer najutjecajniji utječe na to koliko će objave biti „ispolirane“ ili ne – Instagram je znatno poliraniji od TikToka, za primjer. Je li potrebno odustati od uređivanja fotografija? Osobno, mislim da to ovisi o tome što brend ili komunikacija žele i kome su namijenjeni pa stoga ne trebamo biti previše politički korektni i postati suprotnost posla kojim se bavimo.

Početkom godine se spominjalo kako planirate uvesti 4-dnevno radno vrijeme. Jeste li proveli taj plan te koje prednosti vidite u tom potezu za vaše poslovanje? Koliko je pandemija i eventualni rad od kuće za vrijeme pandemije, imao utjecaja na takvu odluku?Da, od Nove godine uveli smo 4-dnevni radni tjedan. Neću „polirati“ ili uređivati realnu sliku pa reći da je sve savršeno, no pozitivni se trend može vidjeti. Kako smo pionir u ovakvom pristupu, treba proći još neko vrijeme da odluka zaživi punim intenzitetom, no prvi rezultati pokazuju da svakako trebamo nastaviti s tom, iskreno, velikom konkurentskom prednošću u odnosu na druge agencije.

Koje biste nove marketinške alate, trikove i trendove preporučili organizatorima događanja?Ostavimo nešto i za samu Eventfest konferenciju, može? :)